Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.bip.powiatnowotomyski.pl


Nowy Tomyśl: Przebudowa drogi powiatowej nr 1750 ul. Powstańców Wlkp. w Lwówku wraz z remontem kanalizacji deszczowej
Numer ogłoszenia: 166864 - 2013; data zamieszczenia: 26.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Nowotomyski , ul. Poznańska 33, 64-300 Nowy Tomyśl, woj. wielkopolskie, tel. 061 4426797, faks 061 4423589.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej nr 1750 ul. Powstańców Wlkp. w Lwówku wraz z remontem kanalizacji deszczowej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia dotyczy przebudowy ulicy Powstańców Wlkp. łączącej DK 92 z rynkiem w Lwówku na długości odc.A-A = 0,204 km i odc. B-B = 0,579km. Zakres robót obejmuje: przebudowę nawierzchni bitumicznej, chodników, przebudowę kanalizacji deszczowej i wykonanie ścieżki rowerowej. Zakres robót związanych z remontem drogi: - rozebranie chodnika z płyt - 253 m2 - rozebranie krawężników - 571 m - rozebranie obrzeży betonowych - 32 m - rozebranie wjazdów bitumicznych - 34 m2 - rozebranie i ułożenie wjazdów z kamienia - 33 m2 - rozebranie nawierzchni chodnika i wjazdów z kostki betonowej - 294 m3 - rozebranie murków betonowych na wjeździe do parku - 5,95 m3 - mechaniczne cięcie naw. bitumicznej - 889 m2 - rozebranie naw. bitumicznej pod ściek - 178 m2 - frezowanie naw. bitumicznej od km 0+107 do km 0+191 - 126 m2 - regulacja pionowa studni rewizyjnych - 7 szt. - regulacja pionowa studzienek ściekowych - 16 szt. - regulacja pionowa studni telekomunikacyjnych - 1 szt. - regulacja pionowa zaworów - 1 szt. - kopanie koryta, rowka pod nowe zjazdy i pas postojowy - wykonanie podbudowy betonowej z betonu pod nowe zjazdy - 296 m2 - wykonanie warstwy odsączającej z piasku pod nowe zjazdy - 296 m2 - wykonanie podsypki cementowej pod nawierzchnię zjazdów i pasa postojowego - 427 m2 - wykonanie nawierzchni z kostki betonowej - 427 m2 - wykonanie ławy betonowej z oporem - 27,31 m3 - ustawienie krawężnika betonowego - 607 m - ustawienie obrzeży betonowych na ławie betonowej - 961 m - zdjęcie warstwy ziemi pod trasę ścieżki rowerowej na odc. B-B od km 0+015 do km 0+411 grub. 20 cm (1466 m2) i na odc. Od km 0+0411 do km 0+596 grub. 30 cm - 349 m3 - wykonanie nasypu z pisaku pod nawierzchnię ścieżki - 831 m2 - wykonanie podsypki cementowo piaskowej grub 3 cm - 1487 m2 - ułożenie naw. ścieżki z kostki bezfazowej kolor czerwony - 1162 m2 - ułożenie nawierzchni chodnika z kostki betonowej kolor szary - 325 m2 - mechaniczne oczyszczenie ist. nawierzchni bitumicznej - 4731 m2 - skropienie nawierzchni bitumicznej przy użyciu emulsji asfaltowej w ilości 0,5 kg/ m2 - profilowanie ist. nawierzchni bitumicznej masą betonu asfaltowego BA 0/12,8 na odc. B-B od km 0+010 do km 0+355 - 170 Mg - mechaniczne ułożenie warstwy ścieralnej z masy betonu asfaltowego - 4731 m2 - wykonanie ławy betonowej zwykłej pod ściek z betonu kl. B-15 grub. 10 cm na odc B-B - 17,8m3 - ułożenie ścieku z kostki betonowej - 178 m2 - malowanie pasów na przejściach dla pieszych - 24 m2 - malowanie linii na jezdni - 17,17 m2 - ustawienie znaków drogowych pionowych (D-6 = 4 szt., C-13 = 2 szt., C-13a=2 szt., D-18=1 szt., B-5/10t/=2 szt.).- 11 szt. W ramach przedmiotu zamówienia zostanie również rozbudowana kanalizacja deszczowa, umożliwiająca prawidłowe odprowadzenie wód deszczowych z przebudowanej drogi powiatowej nr 1750 P ul. Powstańców Wlkp.. Zakres robót związanych z rozbudową kanalizacji deszczowej obejmuje m.in.: - roboty ziemne (0,426 km): wykopy, demontaż rurociągu betonowego kielichowego, zasypywanie wykopów, zagęszczanie gruntu płytą wibracyjną - roboty montażowe: rurociągi kanalizacji grawitacyjnej, ustawienie studni rewizyjnych z kręgów betonowych z uszczelką o głębokości 3,0 m, Ø 1000 mm z włazem i wypełnieniem betonowym (8 szt.), montaż kształtek do rurociągów (1 szt.), umocnienia dna (27 m2, ), montaż betonowej ścianki czołowej (1 szt.). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, przedmiary specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót stanowiące załączniki nr 9, 10 do SIWZ..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00-8, 45.23.31.40-2, 45.23.32.20-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.07.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15.000,00 zł słownie: piętnaście tysięcy złotych.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- druk OFERTA, kosztorys ofertowy, pełnomocnictwo - jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, dowód potwierdzający wniesienie wadium

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana terminu realizacji zamówienia, w przypadku: - wystąpienia opóźnień w przekazaniu terenu budowy Wykonawcy z winy Zamawiającego, - wstrzymania robót przez Zamawiającego; - wystąpienia robót dodatkowych nieprzewidzianych i nieobjętych zamówieniem podstawowym, których nie można było przewidzieć, a warunkujących wykonanie i dalszą realizację zamówienia podstawowego, - wystąpienia opóźnień w rozpoczęciu czynności odbiorowych oraz prób końcowych, - wystąpienia nieprzewidzianych przeszkód o charakterze formalno- prawnym lub faktycznym mających bezpośredni wpływ na możliwość terminowego wykonania zamówienia, a niezależnych od żadnej ze stron umowy. - wystąpienia działania osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwania lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia, - wystąpienia awarii nie zawinionej czynnościami lub nie wynikającej z zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany, - wystąpienia niesprzyjających warunków pogodowych o charakterze klęski żywiołowej lub długotrwałych uniemożliwiających prowadzenie prac pod warunkiem, że w okresach poprzedzających wystąpienie tych warunków roboty były prowadzone nieprzerwanie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. 2. Zmiana sposobu spełniania świadczenia - zmiany technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami : - niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń - konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, - konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, W przypadku wystąpienia którejkolwiek z wymienionych okoliczności możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót. 3. Zmiany osobowe : Zmiana osób podanych w ofercie wykonawcy przy pomocy , których wykonawca realizuje przedmiot umowy w następujących przypadkach: - śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osoby wykonującej zamówienie, - nie wywiązywania się osoby wykonującej zamówienie z obowiązków wynikających z umowy, - utraty uprawnień do zawodu, - jeżeli zmiana osoby wykonującej zamówienie stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy np. rozwiązanie umowy o pracę, itp. W przypadku zmiany osoby wykonującej zamówienia, nowa osoba musi spełniać wymagania określone w SIWZ. Zmiana jest możliwa jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nową osobę wykonującą zamówienie. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany osoby wykonującej zamówienie, jeżeli uzna, że osoba wykonująca zamówienie nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest zmienić osobę wykonującą zamówienie zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego, pod rygorem uznania umowy za nienależycie wykonaną i odstąpienia od umowy z powodu okoliczności za które odpowiada Wykonawca. Rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. Zmiany mogą dotyczyć zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie robót, z których Zamawiający rezygnuje. W przypadku braku wpływu środków finansowych jednostek współfinansujących projekt, umowa może zostać zmieniona, co do zakresu rzeczowego i finansowego oraz terminów realizacji. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatnowotomyski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu ul. Poznańska 33, 64-300 Nowy Tomyśl, Wydział Budownictwa Inwestycji i Zamówień Publicznych pokój 79.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.05.2013 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu ul. Poznańska 33, 64-300 Nowy Tomyśl, budynek B, pokój 4/5 - Kancelaria Powiatu.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie