Powiat Nowotomyski
Zamawiający
Ogłoszenie nr 500114192-N-2018 z dnia 23-05-2018 r.
Powiat Nowotomyski: Przebudowa pasa drogowego drogi powiatowej 2774P w m. Miedzichowo (ul. Poznańska) – Modernizacja drogi w Miedzichowie

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 531527-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Nowotomyski, Krajowy numer identyfikacyjny 63127693700000, ul. Poznańska  33, 64-300   Nowy Tomyśl, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 61 44 26 700, e-mail starostwo@powiatnowotomyski.pl, faks 614 423 589.
Adres strony internetowej (url): www.powiatnowootmyski.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa pasa drogowego drogi powiatowej 2774P w m. Miedzichowo (ul. Poznańska) – Modernizacja drogi w Miedzichowie
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
DR.272.1.4.2018
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia są roboty drogowe związane z przebudową pasa drogowego drogi powiatowej nr 2774P w m. Miedzichowo (ul. Poznańska) etap I - odcinek 0+370 do 0+575 (205 m o szer. 4,5 m.) oraz czyszczenie kanalizacji deszczowej dla całego odcinka (898m). Zakres robót obejmuje : - odtworzenie projektu i punktów wysokościowych, - roboty przygotowawcze, zabezpieczenie budowy, wytyczenie, oznakowanie tymczasowe itp - roboty rozbiórkowe, transport, załadunek, geodezja itp., - roboty ziemne, załadunek, transport, koryto, rowki itp.., - dostosowanie podłoża do posadowienia projektowanych konstrukcji, - profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, - ustawienie elementów oporowych, ograniczających konstrukcję, - wykonanie podsypek, warstw konstrukcyjnych i nawierzchni ścieralnych, - wykonanie elementów odwodnienia (jeśli projekt zakłada), - wykonanie regulacji zaworów, studni, studzienek itp., - roboty wykończeniowe ( oznakowanie, obsianie trawą, uporządkowanie terenu, inwentaryzacja geodezyjna itp.) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany, wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiary stanowiące załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. Standardy jakościowe zostały opisane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót Zastosowane przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej oraz w przedmiarze robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji Zamawiającego. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego wyroby spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zakres prac i odpowiedzialności Wykonawcy obejmuje również: - opracowania na własny koszt projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz.U. 2012r poz.1137 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2003 r. Nr 177 poz. 1729 ze zm.), Wszelkie koszty będące wynikiem w/w uzgodnień i wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu ponosi Wykonawca robót. Projekt tymczasowej organizacji ruchu winien uwzględniać bezpieczny ruch pieszych i funkcjonowanie komunikacji publicznej w czasie trwania budowy. - oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymywania tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas budowy, - bieżącego wywozu materiałów nieużytecznych z terenu budowy, - ubezpieczenia budowy na czas jej realizacji, - uporządkowanie terenu po wykonywanych pracach, - wykonanie ewentualnych robót naprawczych infrastruktury technicznej, której stan techniczny na skutek realizacji robót uległ pogorszeniu, - obsługi geodezyjnej wraz z inwentaryzacją powykonawczą, - opracowania dokumentacji powykonawczej zgodnie z umową. Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej - zapoznał się z miejscem realizacji zadania oraz z warunkami związanymi z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. o Wykonawca ponosi wszelki koszty dodatkowe związane z realizacją zamówienia. Są to między innymi koszty dojazdu i powrotu sprzętu na wyznaczone w miejsca prac oraz koszty ewentualnych szkód poczynionych osobom trzecim, jakie mogą wyniknąć w trakcie realizacji robót. Zamawiający wymaga by przedmiot zamówienia był objęty minimum 36 miesięcznym okresem gwarancji. Zamawiający wymaga by przedmiot zamówienia był objęty minimum 36 miesięcznym okresem rękojmi. W przypadku wydłużenia okresu gwarancji jednoczesnemu wydłużeniu ulega okres rękojmi. 3.7. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. *art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. –Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca -do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. 3.7.1. Sposób i okres wymaganego zatrudnienia osób realizujących czynności w zakresie realizacji zamówienia. Zamawiający wymaga, aby osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w wymiarze czasu pracy 1 etat. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. Obowiązek zatrudnienia o pracę nie dotyczy sytuacji w której, wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca osobiście wykonują powyższe czynności (np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, wspólnicy spółki cywilnej). Wymagana liczba zatrudnionych osób – minimum 5 osób. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 3.7.2. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia a) czynności robotnika opisane w przedmiarze robót 3.7.3. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: 3.7.3.1. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób. a) Roboty budowlane będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, b) wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest w terminie do 5 dni roboczych licząc od dnia zawarcia umowy jest zobowiązany do przedstawienia dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób: oświadczenia zawierającego wykaz pracowników zatrudnionych na podstawie umowy (imię i nazwisko zatrudnionego, czas zatrudnienia, czas pracy, zakres obowiązków) pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywych oświadczeń oraz kar umownych za podanie nieprawdziwych danych lub braku aktualizacji listy pracowników w przypadku wystąpienia zmian osobowych; c) Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu aktualne pisemne oświadczenie że osoby przedstawione w wykazie pracowników są zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę, raport stanu i sposobu zatrudnienia ww. osób, przedkładał dowody odprowadzania składek ZUS, przez cały okres realizacji zamówienia lub kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych 3.7.3.2. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia. a) w przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia liczby osób wymaganej przez Zamawiającego, wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu, w wysokości 20000 zł za każdą niezatrudnioną osobę poniżej liczby wymaganej przez Zamawiającego; b) w przypadku nie przedstawienia w terminie informacji, o której mowa w § 4 ust. 2 i 3 lub podanie nieprawdziwych danych lub braku aktualizacji listy pracowników w przypadku wystąpienia zmian osobowych, wykonawca będzie każdorazowo płacił zamawiającemu karę w wysokości w wysokości 2 000 zł. c) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7

Dodatkowe kody CPV: 45233140-2, 45233220-7
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22/05/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 600594.60
Waluta PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  2
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie

Nazwa wykonawcy: Zakład Instalacyjno- Budowlany Mateusz Maćkowiak
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Świętojańska 7
Kod pocztowy: 64-310
Miejscowość: Lwówek
Kraj/woj.: wielkopolskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 618196.91
Oferta z najniższą ceną/kosztem 618196.91
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 823770.67
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
 
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych