Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2003-07-16 12:17:57 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Stanowisko Powiatowego Rzecznika Konsumentów zostało utworzone na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 331 ze zm.). Rada Powiatu Nowotomyskiego uchwałą Nr XI/75/2007 z dnia 28 listopada 2007r. na funkcję Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Nowym Tomyślu powołała Włodzimierza Hibnera. Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów mieści się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Nowym Tomyślu, pokój nr 73, budynek „B”, tel. 61 44 26 678
Rzecznik przyjmuje konsumentów:
-
w poniedziałki od godz. 7.30 – 15.30
-
w środy od godz. 7.30 – 15.30
-
w piatki od godz. 7.30 - 15.30
Zadania jakie wykonuje rzecznik konsumentów są określone w art. 42 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 331 ze zm.), który brzmi:
1. Do zadań rzecznika konsumentów w szczególności należy:
-
zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
-
składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
-
występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
-
współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
-
wykonywanie zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych.
2. Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
3. Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 sierpnia 2001r.