ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatu Nowotomyskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

STAROSTA NOWOTOMYSKI INFORMUJE

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-10-18 11:56:11 przez Leszek Gruszkiewicz

Akapit nr - brak tytułu

STAROSTA NOWOTOMYSKI INFORMUJE,                            
 
iż w dniu 20 maja 2016 r. weszła w życie nowelizacja ustawy  Prawo o stowarzyszeniach, która między innymi wprowadziła  zmiany, dotyczące stowarzyszeń zwykłych. 
Stowarzyszenia zwykłe działające na dotychczasowych zasadach, zgodnie z art.10 ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy Prawo o stowarzyszeniach oraz niektórych innych ustaw, obowiązane są w terminie do 20 maja 2018 r.  dokonać wpisu do ewidencji stowarzyszeń  zwykłych. Brak takiego wpisu skutkuje bowiem rozwiązaniem stowarzyszenia zwykłego z mocy prawa.
Do dnia dokonania wpisu do ewidencji, o której mowa powyżej, stowarzyszenia zwykłe działają na podstawie przepisów dotychczasowych.
 
Wobec powyższego w celu dokonania wpisu, stowarzyszenie zwykłe winno przedłożyć: 
1) wniosek.
2) regulamin działalności; określający w szczególności nazwę stowarzyszenia zwykłego, cel lub cele, teren i środki działania, siedzibę, przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo zarząd, zasady dokonywania zmian regulaminu działalności, sposób nabycia i utraty członkostwa,  a także sposób rozwiązania stowarzyszenia zwykłego.
Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać zarząd, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru oraz uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego, w szczególności zaciągania zobowiązań majątkowych.
Stowarzyszenie zwykłe, które zamierza posiadać organ kontroli wewnętrznej, określa w regulaminie działalności tryb jego wyboru, uzupełniania składu oraz jego kompetencje.
3) listę założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli.
4) informację zawierającą imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu.
5) informację zawierającą imiona i nazwiska, adresy zamieszkania oraz numery PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.
6) informację  dot. adresu siedziby stowarzyszenia zwykłego.
Złożenie wniosku o wpis do ewidencji oraz wpis do ewidencji są bezpłatne.
                                                                                             
 
« powrót do poprzedniej strony