ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatu Nowotomyskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Starosta udziela zezwolenia na realizację inwestycji drogowej na rzecz Burmistrza Nowego Tomyśla ul. Poznańska 33, 64-300 Nowy Tomyśl

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2018-08-27 14:19:07 przez Leszek Gruszkiewicz

Akapit nr - brak tytułu

Nowy Tomyśl, dnia 24 sierpnia 2018 r.
Nr BA.7012.9.2018
 
DECYZJA  nr  6/2018
o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
 
Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) - zwanej dalej Kpa oraz na podstawie art. 11a ust. 1, art. 11f ust. 1 i 2, art. 16 ust. 2, ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1496) - zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku inwestora: Burmistrza Nowego Tomyśla,
ul. Poznańska 33, 64-300 Nowy Tomyśl, reprezentowanego przez pełnomocnika – Pana Roberta SALOMONA, złożonego dnia 08 czerwca 2018r., w sprawie uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej budowie ulicy Krętej w Jastrzębsku Starym
 
 Udzielam zezwolenia na realizację inwestycji drogowej
na rzecz
Burmistrza Nowego Tomyśla
ul. Poznańska 33, 64-300 Nowy Tomyśl
 
dla inwestycji polegającej na zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej budowie ulicy Krętej w Jastrzębsku Starym na następujących nieruchomościach, bądź ich częściach, oznaczonych
w ewidencji gruntów numerami działek:
 
Województwo wielkopolskie
Powiat nowotomyski
Gmina Nowy Tomyśl
Obręb 0008 Jastrzębsko Stare dz. nr ewid. 103, 163/1, 163/2, 401, 402, 403/2, (403/3, 403/4), 404, 405, 406, 407, 408, (408/1, 408/2), 411, 412, (412/1, 412/2), 418
 
Ogólna charakterystyka inwestycji.
Niniejsza inwestycja obejmuje:
- budowę drogi o długości 191,0 m,
- przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych,
- budowę chodnika,
- konserwację istniejącego rowu przydrożnego.
 
  1. Wymagania dotyczące powiązania drogi z innymi drogami publicznymi, z określeniem ich kategorii
 
1. Inwestycję należy zrealizować tak, aby zapewnić powiązanie wszystkich istniejących dróg publicznych położonych na terenie objętym inwestycją, oraz zapewnić dostęp nieruchomości do tych dróg.
2.  Na odcinku objętym niniejszą decyzją drogę należy powiązać z następującymi drogami :
- połączenie z drogą gminną – ulicą Krętą– w km 0 + 191,00
- połączenie z drogą wojewódzką  nr 302 ul. Nowotomyską – w km 0 + 0,000,00
 
II. Określenie linii rozgraniczających teren inwestycji
 
1.  Linie rozgraniczające teren inwestycji (linia przerywana koloru różowego) wyznaczono na kopii mapy zasadniczej do celów projektowych w skali 1:500 (przyjętej z materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego przez Starostę Nowotomyskiego dnia 26 marca 2018 r. pod
nr P.3015.2018.601, stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszej decyzji.
2. Linie rozgraniczające teren ustalone niniejszą decyzją stanowią linie podziału nieruchomości.
III. Warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska, ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej oraz potrzeb obronności państwa
 
1. Warunki wynikające z potrzeb ochrony środowiska:
1.1. Przedsięwzięcie w zakresie objętym niniejszą decyzją, nie zalicza się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
1.2 Do gruntów rolnych i leśnych objętych niniejszą decyzją nie stosuje się przepisów o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
1.3 Do usuwania drzew i krzewów znajdujących się na nieruchomościach objętych niniejszą decyzją,
z wyjątkiem drzew i krzewów usuwanych z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, nie stosuje się przepisów  o ochronie przyrody, w zakresie obowiązku uzyskania zezwoleń na ich usunięcie oraz opłat z tym związanych.
1.4 Gospodarkę odpadami należy prowadzić zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1987).
2. Warunki wynikające z potrzeb ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej:
Teren objęty zakresem przedmiotowego postępowania nie jest wpisany do rejestru zabytków i nie podlega ochronie na podstawie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Inwestor otrzymał pismo Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu - z dnia 15 maja 2018 r. (znak Po.WA.5183.3990.1.2018) informujące o nie wniesieniu uwag do planowanej inwestycji.
3. Warunki wynikające z potrzeb obronności państwa – teren niniejszego opracowania nie koliduje
z terenami zamkniętymi MON oraz na terenie niniejszego opracowania nie znajduje się wojskowa sieć teletechniczna. Inwestor przedłożył pismo, że planowana inwestycja drogowa nie przebiega po sieci dróg o znaczeniu obronnym – uzgodniono bez uwag  pismem z dnia 23.04.2018r. nr WSzW.Poz.-WO-Zp.407.387.2018.  
 
IV. Wymagania dotyczące ochrony uzasadnionych interesów osób trzecich
 
1. Niniejsza decyzja stanowi podstawę do dokonania wpisów w księdze wieczystej i w katastrze nieruchomości.
2. Nieruchomości lub ich części, o których mowa w pkt. VI niniejszej decyzji stają się z mocy prawa własnością Gminy Nowy Tomyśl  z dniem, w którym niniejsza decyzja stała się ostateczna.
3. Decyzje ustalające wysokość odszkodowania za nieruchomości przejęte z mocy prawa niniejszą decyzją, wydaje Starosta Nowotomyski, w terminie 30 dni od dnia, w którym niniejsza decyzja stała się ostateczna.
4. Wysokość odszkodowania ustala się według stanu nieruchomości w dniu wydania niniejszej decyzji oraz według jej wartości z dnia, w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania.
5. Jeżeli na nieruchomości lub na prawie użytkowania wieczystego tej nieruchomości zostały ustanowione ograniczone prawa rzeczowe z dniem, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna, prawa te wygasają.
6. Jeżeli przeznaczona na pasy drogowe nieruchomość gruntowa stanowiąca własność Skarbu Państwa albo jednostki samorządu terytorialnego, została oddana w użytkowanie wieczyste, użytkowanie to wygasa z dniem, w którym niniejsza decyzja stała się ostateczna. Przepis stosuje się odpowiednio do użytkowania wieczystego nabytego w sposób inny niż w drodze umowy zawartej w formie aktu notarialnego.
7. Odszkodowanie, za nieruchomości przejęte z mocy prawa niniejszą decyzją, przysługuje dotychczasowym właścicielom nieruchomości, użytkownikom wieczystym nieruchomości, oraz osobom, którym przysługuje do nieruchomości ograniczone prawo rzeczowe.
8. Do ustalenia wysokości i wypłacenia odszkodowania za nieruchomości, przejęte z mocy prawa niniejszą decyzją, stosuje się odpowiednio przepisy o gospodarce nieruchomościami, z zastrzeżeniem art. 18 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.
9. Nieruchomości, które z mocy prawa staną się własnością Gminy Nowy Tomyśl mogą być użytkowane nieodpłatnie przez dotychczasowych właścicieli lub użytkowników wieczystych do upływu terminu,
o którym mowa w pkt. XIII  niniejszej decyzji.
10. Jeżeli przejęta z mocy prawa na rzecz właściwej jednostki samorządu terytorialnego jest część nieruchomości, a pozostała cześć nie nadaje się do prawidłowego wykorzystania na dotychczasowe cele, właściwy zarządca drogi jest obowiązany do nabycia, na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, w imieniu i na rzecz właściwej jednostki samorządu terytorialnego tej części nieruchomości.
11. Należy zachować warunki i normy wynikające z prawa budowlanego, a w szczególności z art. 5 ustawy Prawo budowlane, zapewniające:
- dostęp do drogi publicznej;
- możliwość korzystania z urządzeń istniejącej infrastruktury technicznej;
- ochronę przed hałasem;
- ochronę przed zanieczyszczeniem powietrza, wody i gleby.
12. W trakcie realizacji inwestycji drogowej należy ograniczyć uciążliwości związane z obsługą ruchu komunikacyjnego terenów sąsiednich, a w przypadku wejścia na teren sąsiedni przywrócenia go do stanu pierwotnego po zakończeniu prac związanych z realizacją inwestycji.
 
V. Zatwierdzenie podziału nieruchomości
 
1. Zatwierdzam podział nieruchomości przedstawiony w poniższej tabeli 1, zgodnie z projektem podziału nieruchomości wykonanym przez geodetę uprawnionego Pana Witalisa PLEWĘ, który
to podział został wpisany przez Starostę Nowotomyskiego do ewidencji materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego z dnia 25 czerwca 2018 r. pod nr P.3015.2018.1195 oraz z dnia 09 lipca 2018 r. pod nr P.3015.2018.1288.
 
2. Mapy z projektem podziału nieruchomości stanowią załącznik nr 2 do niniejszej decyzji.
 
Tabela 1
Stan dotychczasowy
Stan po podziale
Księga wieczysta
Obręb
arkusz
Nr działki
Nr działki
Jastrzębsko Stare 301504_5.0008
  4
408
408/1, 408/2
PO1N/00013158/8
Jastrzębsko Stare 301504_5.0008
  4
403/2
403/3, 403/4
PO1N/00019335/5
Jastrzębsko Stare 301504_5.0008
  4
412
412/1, 412/2
PO1N/00019994/2
 
VI. Oznaczenie nieruchomości lub ich części, według katastru nieruchomości, które stają się własnością Gminy Nowy Tomyśl
 
Ustalam, że część nieruchomości powstała wskutek podziału nieruchomości - oznaczona tłustym drukiem w tabeli 1 zawartej w pkt. V niniejszej decyzji, staje się z mocy prawa własnością Gminy Nowy Tomyśl, z dniem w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna. Działki nie oznaczone tłustym drukiem w tabeli 1 (stan po podziale) - nie nastąpi zmiana właściciela. Działki po podziale: 408/1, 403/3, 412/1 znajdować się będą w liniach rozgraniczających inwestycji.
 
Nieruchomość nr ewid. 403/2 jest własnością Gminy Nowy Tomyśl, powstała wskutek podziału tej nieruchomości dz. nr ewid. 403/3 oraz nieruchomość nr ewid. 412 jest własnością Gminy Nowy Tomyśl, powstała wskutek podziału tej nieruchomości dz. nr ewid. 412/1 – wskazane w tabeli 1 zawartej
w pkt. V niniejszej decyzji pozostaną własnością Gminy Nowy Tomyśl,
 
Nieruchomość, która w całości staje się  mocy prawa własnością Gminy Nowy Tomyśl -  nie dotyczy.
 
Nieruchomości stanowiące własność Gminy Nowy Tomyśl – (dz. nr ewid.  163/1, 163/2, 401, 402, 403/2, (403/3, 403/4), 404, 405, 406, 407, 411, 412, (412/1, 412/2), 418 obręb Jastrzębsko Stare,
gm. Nowy Tomyśl.
VII. Nieruchomości  według katastru nieruchomości poza liniami rozgraniczającymi, na których
        ustala się obowiązek dokonania przebudowy sieci uzbrojenia terenu,  obowiązek dokonania
        przebudowy drogi innej kategorii, budowy lub przebudowy urządzeń wodnych oraz
        urządzeń melioracji wodnych szczegółowych 
 
Tabela 2
Stan dotychczasowy
Księga wieczysta
Obręb
arkusz
Nr działki
Jastrzębsko Stare 301504_5.0008
4
103
PO1N/00033288/4
 
VIII. Zatwierdzenie projektu budowlanego
 
Zatwierdzam projekt budowlany pn. „budowa ulicy Krętej w Jastrzębsku Starym”
(dla obiektu kategorii: IV zjazdy, XXV drogi), stanowiący załącznik nr 3 do niniejszej decyzji,
w zakresie terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych objętego niniejszą decyzją, obejmujący branżę drogową.
Autor projektu budowlanego:
- Robert SALOMON, posiadający uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej nr WKP/0235/POOD/06, członek Wielkopolskiej OIIB nr WKP/BD/0119/07;
 
IX. Określenie szczególnych warunków zabezpieczenia terenu budowy i prowadzenia robót budowlanych
 
1. Budowę należy prowadzić zgodnie z warunkami określonymi w niniejszej decyzji, zatwierdzonym projektem budowlanym i obowiązującymi przepisami, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu ludzi i mienia oraz zapewnić dojście i dojazd do działek, budynków i urządzeń z nimi związanych w trakcie wykonywania robót.
2. Przed przystąpieniem do robót oraz w trakcie ich wykonywania, należy przestrzegać i spełniać warunki oraz wymogi zawarte w opiniach i uzgodnieniach organów i instytucji opiniujących
i uzgadniających projekt budowlany.
3. Istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków decyzji
o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej jest dopuszczalne jedynie po uzyskaniu decyzji
o zmianie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
4. Geodezyjne wyznaczenie obiektu oraz wykonanie inwentaryzacji powykonawczej należy powierzyć uprawnionemu geodecie.
5. Elementy obiektów budowlanych, ulegające zakryciu, podlegają inwentaryzacji przed ich zakryciem.
6. Kierownik budowy jest zobowiązany prowadzić dziennik budowy lub rozbiórki zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2018 r., poz. 963 t.j.) oraz sporządzić lub zapewnić sporządzenie przed rozpoczęciem budowy planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, uwzględniając specyfikę obiektu budowlanego i warunki prowadzenia robót, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1126).
7. Inwestor jest zobowiązany zawiadomić o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz projektanta sprawującego nadzór nad zgodnością realizacji budowy z projektem, dołączając na piśmie:
- oświadczenie kierownika budowy (robót), stwierdzające sporządzenie planu bezpieczeństwa
i ochrony zdrowia oraz przyjęcie obowiązku kierowania budową (robotami budowlanymi), a także zaświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 7  Ustawy Prawo budowlane.
8. Przed przystąpieniem do użytkowania obiektów budowlanych nie wymagających uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Inwestor jest zobowiązany zawiadomić Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o zakończeniu budowy co najmniej 14 dni przed zamierzonym terminem przystąpienia do użytkowania.
9. Przed wykonaniem wszystkich robót budowlanych, do użytkowania obiektu budowlanego Inwestor może przystąpić po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
 
X. Określenie obowiązku budowy i okresu użytkowania tymczasowych obiektów budowlanych.
 
     Nie dotyczy.
 
XI. Określenie obowiązku i terminów rozbiórki istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania oraz tymczasowych obiektów budowlanych
 
Rozbiórki istniejących obiektów budowlanych nie przewidzianych do dalszego użytkowania należy dokonać przed rozpoczęciem robót objętych nin. decyzją, natomiast rozbiórki tymczasowych obiektów budowlanych należy dokonać w terminie do 30 dni od daty zawiadomienia o zakończeniu budowy.
 
XII. Określenie szczegółowych wymagań dotyczących nadzoru na budowie
Nie dotyczy.
 
XIII. Określenie terminu wydania nieruchomości
 
Określam termin wydania nieruchomości na 120 dni od dnia, w którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna.
 
XIV. Nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności
Nadaję niniejszej decyzji rygor natychmiastowej wykonalności zgodnie z art. 17 ust. 1 ustawy                      o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1496). Wobec powyższego, niniejsza decyzja:
- zobowiązuje do niezwłocznego wydania nieruchomości;
- uprawnia do faktycznego objęcia nieruchomości w posiadanie przez właściwego zarządcę drogi;
- uprawnia do rozpoczęcia robót budowlanych,
- uprawnia do wydania dziennika budowy.
 
Uzasadnienie
 
Wnioskiem z dnia z dnia 08.06.2018 r. Burmistrz Nowego Tomyśla, ul. Poznańska 33, 64-300 Nowy Tomyśl, reprezentowany przez pełnomocnika – Pana Roberta SALOMONA wystąpił z wnioskiem
o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. budowa ulicy Krętej
w Jastrzębsku Starym.
Zgodnie z art. 11 b ust. 1 ustawy, wniosek został złożony po uzyskaniu opinii:
1. Zarządu Województwa Wielkopolskiego - postanowienie nr 80/18 z dnia 26 kwietnia 2018 r. (znak: DI-IV.8012.80.2018) - opinia pozytywna.
2. Burmistrza Nowego Tomyśla - pismo nr ID.7013.1.34.2018 z dnia 10 maja 2018r. - opinia pozytywna.
3. Pełnomocnik Inwestora wystąpił w dniu 13 kwietnia 2018r. z wnioskiem o wydanie opinii przez Zarząd Powiatu Nowotomyskiego, jednakże w terminie 14 dni od dnia złożenia opinii nie otrzymał odpowiedzi. Zgodnie z art. 11b ust. 2 ustawy nie wydanie opinii traktuje się jako brak zastrzeżeń do wniosku.
Zgodnie z art. 11 d ust. 1 ustawy, złożony wniosek zawierał:
1. Mapę przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych  oraz istniejące uzbrojenie terenu, sporządzoną na kopii mapy zasadniczej do celów projektowych w skali 1:500, przyjętej do właściwego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
2. Analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi.
3. Mapy zawierające projekt podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami.
4. Określenie nieruchomości lub ich części, które są planowane do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.
5. Cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z zaświadczeniami, o których mowa w art. 12 ust. 7  ustawy Prawo budowlane, aktualnymi na dzień opracowania projektu.
6. Opinie:
6.1. Wojewódzkiego Sztabu Wojskowego w Poznaniu - pismo z dnia 3 kwietnia 2018 r. - opinia bez uwag. W związku z powyższym w  niniejszej decyzji nie ustalono warunków wynikających z potrzeb obronności państwa.
6.2. Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu - pismo z dnia 15 maja 2018 r. (znak Po.WA.5183.3990.1.2018) - opinia bez uwag. W związku z powyższym w niniejszej decyzji nie ustalono warunków wynikających z potrzeb ochrony zabytków i dóbr kultury współczesnej.
6.3. Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – pismo znak: PO.RPP.430.64.2018.GT
z dnia 15 maja 2018r. informujące, że wydanie opinii wymagane jest tylko w odniesieniu inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonania obiektów budowlanych lub robót na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią, projektowana inwestycja nie jest zlokalizowana na tych obszarach i nie ma obowiązku przedłożenia opinii. 
W przedmiotowej sprawie stwierdzono brak obowiązku dołączenia dokumentów wynikających z art. 11d ust. 1 pkt 7a, pkt 8 lit. a, b, c, e, g ustawy.
Po uzupełniniu wniosku tut. organ dokonał ustalenia stron postępowania, zgodnie z art. 11d
ust. 5 ustawy i wystosował zawiadomienie (pismo z dnia 12 lipca 2018 r.)  o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wnioskodawcy, właścicielom i użytkownikom wieczystym nieruchomości objętych złożonym wnioskiem, na adres wskazany w katastrze nieruchomości. Ponadto zawiadomiono o wszczęciu postępowania w drodze obwieszczenia wywieszonego na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Nowym Tomyślu od dnia
13 lipca 2018 r. do dnia 03 sierpnia 2018 r. i ogłoszono w BIP Urzędu Miejskiego w Nowym Tomyślu od dnia 13 lipca 2018 r. do dnia 03 sierpnia 2018 r.., na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym
w Nowym Tomyślu od dnia 13 lipca 2018 r. do dnia 06 sierpnia 2018 r. i ogłoszonego w BIP Starostwa Powiatowego dnia 13 lipca 2018 r. do dnia 24 sierpnia 2018 r. oraz opublikowanego w prasie lokalnej (tygodnik „Nasz Dzień po Dniu”) dnia 17 lipca 2018 r.
 Zgodnie z art. 11d ust. 6 ustawy zawiadomienie zawierało: oznaczenie nieruchomości lub ich części, objętych wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej według katastru nieruchomości oraz informację o terminie i miejscu, w którym strony mogą zapoznać
się z aktami sprawy. Zgodnie z art. 10 § 1 Kpa dopełniono obowiązku umożliwienia stronom wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszenie żądań. 
W wyznaczonym terminie strony postępowania nie wniosły uwag na piśmie oraz ustnie do protokołu.
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej może być wydana po uprzednim przeprowadzeniu oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, jeżeli jest ono wymagane przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U.
z  2016 r. poz. 353 ze zm., dalej ustawa o udostępnieniu informacji o środowisku).
Zgodnie z art. 59 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku, przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wymaga realizacja następujących planowanych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko:
1) planowanego przedsięwzięcia mogącego zawsze znacząco oddziaływać na środowisko;
2) planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, jeżeli obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko został stwierdzony na podstawie art. 63 ust. 1. Rodzaje przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko zostały szczegółowo i jednoznacznie określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U z 2016 r.
poz. 71).
            Stwierdzono, że przedmiotowa inwestycja:
- nie jest zaliczana do przedsięwzięć mogących zawsze znaczącą oddziaływać na środowisko,
o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 31 i 31 ww. rozporządzenia.
- nie jest zaliczana do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko,
o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 60 ww. rozporządzenia, tj. drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 oraz obiekty mostowe w ciągu drogi o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg oraz obiektów mostowych służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt. 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia
16 kwietnia 2014 r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U z 2018 r. poz. 1614 ze zm.).
- nie jest zaliczana do przedsięwzięć, o których mowa w §3 ust. 2 ww. rozporządzenia.
Mając na uwadze powyższe przepisy, stwierdzono że przedmiotowa inwestycja obejmująca  budowę ulicy Krętej w Jastrzębsku Starym nie zalicza się do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 
Załączony projekt budowlany spełnia wszystkie wymogi art. 32 ustawy Prawo budowlane, uwzględnia również wymagania określone w opiniach instytucji i organów opiniujących inwestycję na podstawie ustawy, spełnia także wymogi nałożone art. 34 ust. 2 ustawy Prawo budowlane. Mając na uwadze powyższe, organ po sprawdzeniu w myśl art. 35 ustawy Prawo budowlane, dokonał zatwierdzenia przedłożonego projektu budowlanego.
Zgodnie z wnioskiem, na podstawie art. 16 ust. 2 ustawy, ustalono termin odpowiednio wydania nieruchomości lub wydania nieruchomości i opróżnienia lokali na 120 dni od dnia,  którym niniejsza decyzja stanie się ostateczna.
Na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy wnioskodawca wystąpił o nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności, uzasadniając wniosek interesem społecznym tj. poprawą jakości
i bezpieczeństwa ruchu użytkowników drogi. Ponadto inwestycja jest realizowana w systemie „projektuj i buduj” z terminem uwzględniającym wykonanie projektu, uzyskanie decyzji i wybudowanie drogi. W ocenie organu nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności jest uzasadnione interesem społecznym i gospodarczym.
Mając na uwadze  powyższe orzeczono jak w sentencji.
 
Pouczenie
 
Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu za pośrednictwem Starosty Nowotomyskiego na adres: 64-300 Nowy Tomyśl, ul. Poznańska nr 33, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji lub zawiadomienia pozostałych stron o jej wydaniu. Zawiadomienie stron postepowania uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia poprzez obwieszczenie w Starostwie Powiatowym w Nowym Tomyślu oraz w urzędach gmin właściwych ze względu na przebieg drogi, w urzędowych publikatorach teleinformatycznych – Biuletynie Informacji Publicznej tych urzędów, a także w prasie lokalnej.
 
ADNOTACJA DOTYCZĄCA OPŁATY SKARBOWEJ:
Zwolniono z uiszczenia opłaty skarbowej w oparciu o art. 7 pkt. 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006r.
o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2016r. poz. 1827) - dot. jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego.
 
Załączniki:
  1. Mapa zasadnicza w skali 1:500 z zaznaczoną linią rozgraniczająca teren inwestycji
  2. Mapa z projektami podziału nieruchomości.
  3. Projekt budowlany
 
 
 
Otrzymuje:
 
         1. Wnioskodawca
         2. aa.
  
 
Do wiadomości:
 
         1. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego
             w Nowym Tomyślu
         2. Burmistrz Nowego Tomyśla
             ul. Poznańska 33
             64-300 Nowy Tomyśl
  3. Sąd Rejonowy w Nowym Tomyślu, Wydział Ksiąg Wieczystych
pl. Niepodległości 31
64-300 Nowy Tomyśl
 - dec. ostateczna – na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece (tj.  Dz .U  z 2017 r., poz. 1007)
 
 
 
 
Sprawę prowadzi Irena DROZDOWSKA
Zastępca Kierownika w Wydziale Budownictwa i Architektury  
 
« powrót do poprzedniej strony