Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów (DG-25)Drukuj informacjęSprawa: Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów (DG-25)Szczegóły informacji
Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów (DG-25)
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Ogłoszono dnia: 2010-02-01 15:04:32
Termin załatwienia
nieograniczony
Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, ul. Poznańska 33
Powiatowy Rzecznik Konsumentów, budynek B pokój nr 73, 72
Tel.: 61 44 26 742
Tel. 61 44 26 790
Powiatowy Rzecznik Konsumentów, budynek B pokój nr 73, 72
Tel.: 61 44 26 742
Tel. 61 44 26 790
Zastępstwo Powiatowego Rzecznika Konsumentów pełni Radca Prawny Starostwa Powiatowego w Nowym Tomyślu
Sposób załatwienia
I. Do zadań rzecznika konsumentów w szczególności należy:
1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4. współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5. wykonywanie zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych.
II. Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
III. Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 sierpnia 2001r.
1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4. współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5. wykonywanie zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych.
II. Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
III. Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 sierpnia 2001r.
Wymagane Dokumenty
Termin załatwienia
nieograniczony
Wymagane Dokumenty
WYMAGANE DOKUMENTY
Do wglądu:
• dokument potwierdzający zameldowanie na terenie powiatu.
W przypadku osobistej wizyty w urzędzie, należy zabrać ze sobą:
• oryginał dowodu zakupu towaru lub usługi,
• kopie pism – dotychczasowa korespondencja z przedsiębiorcą.
nieograniczony
Wymagane Dokumenty
WYMAGANE DOKUMENTY
Do wglądu:
• dokument potwierdzający zameldowanie na terenie powiatu.
W przypadku osobistej wizyty w urzędzie, należy zabrać ze sobą:
• oryginał dowodu zakupu towaru lub usługi,
• kopie pism – dotychczasowa korespondencja z przedsiębiorcą.