ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatu Nowotomyskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów (DG-25)Drukuj informacjęSprawa: Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów (DG-25)

Szczegóły informacji

Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów (DG-25)

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Ogłoszono dnia: 2010-02-01 15:04:32

Termin załatwienia

nieograniczony

Wymagane Dokumenty

WYMAGANE DOKUMENTY
Do wglądu:
  • dokument potwierdzający zameldowanie na terenie powiatu.
W przypadku osobistej wizyty w urzędzie, należy zabrać ze sobą:
  • oryginał dowodu zakupu towaru lub usługi,
  • kopie pism – dotychczasowa korespondencja z przedsiębiorcą.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, ul. Poznańska 33
Powiatowy Rzecznik Konsumentów, budynek A pokój nr 6.
Tel.: 061 44 26 678
Sprawy prowadzi – Włodzimierz Hibner

Uwaga: Rzecznik Praw Konsumenta przyjmuje interesantów w dni robocze z wyjątkiem wtorków.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Porady udzielane są na bieżąco. W przypadku podjęcia interwencji przez Rzecznika, termin załatwienia sprawy uzależniony jest od udzielenia odpowiedzi przez przedsiębiorcę lub inną stronę w sprawie.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Na podstawie opisu sprawy oraz ewentualnych dokumentów, dokonywana jest ocena stanu prawnego i analiza możliwych działań:
  • pomoc w napisaniu reklamacji i skonkretyzowaniu żądań konsumenta,
  • w przypadku, gdy reklamacja nie została właściwie załatwiona, wystąpienie w imieniu konsumenta na piśmie do przedsiębiorcy z konkretnym żądaniem lub z prośbą o ustosunkowaniem się do sprawy,
  • pomoc w napisaniu wniosku do sądu konsumenckiego,
  • pomoc w napisaniu pozwu do sądu cywilnego.
W przypadku braku odpowiedzi ze strony przedsiębiorcy, Rzecznik może ukarać go grzywną w przedziale od 2000 do 5000 zł.

OPŁATY
Brak.

TRYB ODWOŁAWCZY
Brak.

DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowe informacje oraz informacje dotyczące praw konsumenta i sposobu ich dochodzenia, można uzyskać pod numerem telefonu: 061 44 26 678.

PODSTAWA PRAWNA
  • Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. – O ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2007 r. Nr 50, poz. 331 z późniejszymi zmianami).

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/AKTUALIZACJI
2009-09-11
« powrót do poprzedniej strony