Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów (DG-25)Drukuj informacjęSprawa: Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów (DG-25)Szczegóły informacji
Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów (DG-25)
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Ogłoszono dnia: 2010-02-01 15:04:32
Termin załatwienia
nieograniczony
Miejsce załatwienia
Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, ul. Poznańska 29
Powiatowy Rzecznik Konsumentów, budynek D pokój nr 8.
Tel.: 61 44 26 742
Sprawy prowadzi: Piotr Brudło
Powiatowy Rzecznik Konsumentów, budynek D pokój nr 8.
Tel.: 61 44 26 742
Sprawy prowadzi: Piotr Brudło
Rzecznik przyjmuje konsumentów:
- w poniedziałki i wtorki od 7:30 do 15:30
- w środy od 7:30 do 11:30
Sposób załatwienia
I. Do zadań rzecznika konsumentów w szczególności należy:
1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4. współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5. wykonywanie zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych.
II. Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
III. Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 sierpnia 2001r.
1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4. współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5. wykonywanie zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych.
II. Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
III. Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 sierpnia 2001r.
Na podstawie opisu sprawy oraz ewentualnych dokumentów, dokonywana jest ocena stanu prawnego i analiza możliwych działań:
• pomoc w napisaniu reklamacji i skonkretyzowaniu żądań konsumenta,
• w przypadku, gdy reklamacja nie została właściwie załatwiona, wystąpienie w imieniu konsumenta na piśmie do przedsiębiorcy z konkretnym żądaniem lub z prośbą o ustosunkowaniem się do sprawy,
• pomoc w napisaniu wniosku do sądu konsumenckiego,
• pomoc w napisaniu pozwu do sądu cywilnego.
• pomoc w napisaniu reklamacji i skonkretyzowaniu żądań konsumenta,
• w przypadku, gdy reklamacja nie została właściwie załatwiona, wystąpienie w imieniu konsumenta na piśmie do przedsiębiorcy z konkretnym żądaniem lub z prośbą o ustosunkowaniem się do sprawy,
• pomoc w napisaniu wniosku do sądu konsumenckiego,
• pomoc w napisaniu pozwu do sądu cywilnego.
Wymagane Dokumenty
WYMAGANE DOKUMENTY
Do wglądu:
• dokument potwierdzający zameldowanie na terenie powiatu.
W przypadku osobistej wizyty w urzędzie, należy zabrać ze sobą:
• oryginał dowodu zakupu towaru lub usługi,
• kopie pism – dotychczasowa korespondencja z przedsiębiorcą.
Do wglądu:
• dokument potwierdzający zameldowanie na terenie powiatu.
W przypadku osobistej wizyty w urzędzie, należy zabrać ze sobą:
• oryginał dowodu zakupu towaru lub usługi,
• kopie pism – dotychczasowa korespondencja z przedsiębiorcą.
Czas realizacji
Porady udzielane są na bieżąco. W przypadku podjęcia interwencji przez Rzecznika, termin załatwienia sprawy uzależniony jest od udzielenia odpowiedzi przez przedsiębiorcę lub inną stronę w sprawie.
Opłaty
brak
Tryb odwoławczy
brak
Uwagi
Dodatkowe informacje oraz informacje dotyczące praw konsumenta i sposobu ich dochodzenia, można uzyskać pod numerem tel.: 61 44 26 742
Podstawa prawna
• Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. – O ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021 r. poz. 275 t.j.).
Data aktualizacji: 22.02.2021