ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatu Nowotomyskiego
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów (DG-25)Drukuj informacjęSprawa: Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów (DG-25)

Szczegóły informacji

Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów (DG-25)

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Ogłoszono dnia: 2010-02-01 15:04:32

Termin załatwienia

nieograniczony

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, ul. Poznańska 33
Powiatowy Rzecznik Konsumentów, budynek B pokój nr 73.
Tel.: 61 44 26 742
Sprawy prowadzi: Ireneusz Józefowski
Rzecznik przyjmuje konsumentów od poniedziałku do piątku w godzinach: 9.00 - 14.00
 
 

Sposób załatwienia

I. Do zadań rzecznika konsumentów w szczególności należy:
1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4. współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5. wykonywanie zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych.

II. Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

III. Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 sierpnia 2001r.
Na podstawie opisu sprawy oraz ewentualnych dokumentów, dokonywana jest ocena stanu prawnego i analiza możliwych działań:
• pomoc w napisaniu reklamacji i skonkretyzowaniu żądań konsumenta,
• w przypadku, gdy reklamacja nie została właściwie załatwiona, wystąpienie w imieniu konsumenta na piśmie do przedsiębiorcy z konkretnym żądaniem lub z prośbą o ustosunkowaniem się do sprawy,
• pomoc w napisaniu wniosku do sądu konsumenckiego,
• pomoc w napisaniu pozwu do sądu cywilnego.

Wymagane Dokumenty

WYMAGANE DOKUMENTY
Do wglądu:
• dokument potwierdzający zameldowanie na terenie powiatu.
W przypadku osobistej wizyty w urzędzie, należy zabrać ze sobą:
• oryginał dowodu zakupu towaru lub usługi,
• kopie pism – dotychczasowa korespondencja z przedsiębiorcą.

Czas realizacji

Porady udzielane są na bieżąco. W przypadku podjęcia interwencji przez Rzecznika, termin załatwienia sprawy uzależniony jest od udzielenia odpowiedzi przez przedsiębiorcę lub inną stronę w sprawie.

Opłaty

brak

Tryb odwoławczy

brak

Uwagi

Dodatkowe informacje oraz informacje dotyczące praw konsumenta i sposobu ich dochodzenia, można uzyskać pod numerem tel.: 61 44 26 742

Podstawa prawna

 
• Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. – O ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2007 r. Nr 50, poz. 331 z późniejszymi zmianami).
 
« powrót do poprzedniej strony