Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Skorzystanie z porady i podjęcie ewentualnej interwencji przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów (DG-25)
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Ogłoszono dnia: 2010-02-01 15:04:32
Termin załatwienia
nieograniczony
Wymagane Dokumenty
WYMAGANE DOKUMENTY
Do wglądu:
-
dokument potwierdzający zameldowanie na terenie powiatu.
W przypadku osobistej wizyty w urzędzie, należy zabrać ze sobą:
-
oryginał dowodu zakupu towaru lub usługi,
-
kopie pism – dotychczasowa korespondencja z przedsiębiorcą.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, ul. Poznańska 33
Powiatowy Rzecznik Konsumentów, budynek A pokój nr 6.
Tel.: 061 44 26 678
Sprawy prowadzi – Włodzimierz Hibner
Uwaga: Rzecznik Praw Konsumenta przyjmuje interesantów w dni robocze z wyjątkiem wtorków.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów, budynek A pokój nr 6.
Tel.: 061 44 26 678
Sprawy prowadzi – Włodzimierz Hibner
Uwaga: Rzecznik Praw Konsumenta przyjmuje interesantów w dni robocze z wyjątkiem wtorków.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Porady udzielane są na bieżąco. W przypadku podjęcia interwencji przez Rzecznika, termin załatwienia sprawy uzależniony jest od udzielenia odpowiedzi przez przedsiębiorcę lub inną stronę w sprawie.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Na podstawie opisu sprawy oraz ewentualnych dokumentów, dokonywana jest ocena stanu prawnego i analiza możliwych działań:
-
pomoc w napisaniu reklamacji i skonkretyzowaniu żądań konsumenta,
-
w przypadku, gdy reklamacja nie została właściwie załatwiona, wystąpienie w imieniu konsumenta na piśmie do przedsiębiorcy z konkretnym żądaniem lub z prośbą o ustosunkowaniem się do sprawy,
-
pomoc w napisaniu wniosku do sądu konsumenckiego,
-
pomoc w napisaniu pozwu do sądu cywilnego.
W przypadku braku odpowiedzi ze strony przedsiębiorcy, Rzecznik może ukarać go grzywną w przedziale od 2000 do 5000 zł.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Brak.
DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowe informacje oraz informacje dotyczące praw konsumenta i sposobu ich dochodzenia, można uzyskać pod numerem telefonu: 061 44 26 678.
PODSTAWA PRAWNA
-
Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. – O ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2007 r. Nr 50, poz. 331 z późniejszymi zmianami).
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/AKTUALIZACJI
2009-09-11