ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: KM-13 Czasowe wycofanie pojazdu z ruchuDrukuj informacjęSprawa: KM-13 Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

Szczegóły informacji

KM-13 Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

Wydział: Wydział Komunikacji

Ogłoszono dnia: 2010-02-04 10:04:08

Termin załatwienia

Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż dwa miesiąca.

Miejsce załatwienia

Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, ul. Poznańska 33, 64-300 Nowy Tomyśl.
Wydział Komunikacji.
 
Złożenie i odbiór dokumentów: budynek D I piętro, pokój 13
Sprawy prowadzą:
  • Emilia Michalczak-Woźniak, tel.: 61-44-26-727,
  • Sylwia Winnicka, tel.: 61-44-26-731,
  • Aneta Laufer, tel.: 61-44-26-792,
  • Patrycja Kandulska, tel.: 61-44-26-794.

Adres e-mail

komunikacja@powiatnowotomyski.pl

Sposób załatwienia

Uzyskanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu.

Wymagane Dokumenty

  • Wniosek (wzór własny, dostępny w urzędzie lub na stronie internetowej).
Załączniki:
  • oryginał dowodu rejestracyjnego,
  • tablice rejestracyjne
  • oryginał dowodu uiszczenia opłaty komunikacyjnej
Do wglądu:
  • oryginał dowodu osobistego lub zaświadczenia o zameldowaniu (dotyczy osób fizycznych),

Opłaty

Opłata za decyzję o czasowym wycofaniu  z ruchu:
  1. samochodu ciężarowego i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t;
  2. ciągnika samochodowego
  3. pojazdu specjalnego
  4. autobusu
 na okres 2 miesięcy wynosi 80 zł.
 
W przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o:
  1. 4 zł - od 3 do 12 miesiąca;
  2. 2 zł - od 13 do 24 miesiąca;
  3. 0,25 zł - od 25 do 48 miesiąca
 
Opłata za decyzję o czasowym wycofaniu z ruchu samochodu osobowego w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji na okres 3 miesięcy wynosi 80 zł.
W przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 3 (maksymalny łączny termin wycofania to 12 miesięcy) opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o 4 zł.
 
Opłatę komunikacyjną można uiścić na konto: nazwa odbiorcy Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu nr konta 70 9058 0000 0000 0000 7272 0018
lub kartą płatniczą przy stanowisku obsługi.

Tryb odwoławczy

Organem odwoławczym jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Poznaniu. Termin wniesienia odwołania od decyzji – 14 dni, za pośrednictwem Starosty Nowotomyskiego.

Uwagi

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów 61-44-26-72761-44-26-731, 61-44-26-792, 61-44-29-794.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (  Dz. U. z 2022, poz, 988 t.j.)
  • Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów( Dz. U.  z 2022, poz. 1847 t.j. )
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2022, poz. 1849 t.j )
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. ( Dz. U. z 2022, poz. 2000 )
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych  z dnia 26 sierpnia 2022r. w sprawie opłaty ewidencyjnej  stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców  ( Dz. U. z 2022, poz. 1857  )
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r.w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu.
 
 
 
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2023-05-24
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Leszek Gruszkiewicz
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-09-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Arkadiusz Klorek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-02-01 14:33:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Leszek Gruszkiewicz
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-02-04 10:04:08
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Klaudia Kałek
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-05-24 09:52:51
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3361 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony